Fingers crossed for Tanzania! - Reisverslag uit Mechelen, België van Caroline Schippers - WaarBenJij.nu Fingers crossed for Tanzania! - Reisverslag uit Mechelen, België van Caroline Schippers - WaarBenJij.nu

Fingers crossed for Tanzania!

Door: carolineschippers

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 Januari 2012 | België, Mechelen

Het is officieel! Wij gaan op stage naar Tanzania, Dar El Salaam! Eindelijk goed nieuws, we kijken er al zo naar uit!

Vorige week gingen we immers nog naar Fiji, Oceanië, andere kant van de wereld weetgewel.. Helaas is die stageplaats geannuleerd. Nadat al de regelingen voor Fiji bijna rond waren, kregen we vorige week het spijtige nieuws dat de overheid in Fiji had beslist dat vrijwilligers geen medische stage meer mogen doen.En dat midden in de examens. Het was wel even een frustrerende dag en we hadden toch even de tijd nodig om dit te verwerken. Gelukkig kregen we van Projects Abroad meteen een nieuwe stageplaats aangeboden. We zaten nu natuurlijk in een zeer moeilijke situatie, want: geen stage verloskamer, is niet afstuderen! En neen dat willen we niet. We hebben Tanzania met elkaar meteen goed besproken, met de ouders, de school en zijn tot de conclusie gekomen dat wij toch die uitdaging willen aangaan. Afrika is immers Oceanië niet, en dat weten we maar al te goed. Gelukkig was Tanzania in Juli (toen Vietnam Sri Lanka werd, en uiteindelijk ook al niet meer Sri Lanka, Sri Lanka werd dan Fiji..) een optie geweest voor ons alledrie. De plaatsjes waren toen volzet voor Tanzania, Arusha.

We zijn nu een aantal dagen, en wat meer examens later. En vandaag hebben we geweldig nieuws! We hebben een aantal 'verlossende' berichtjes gekregen van project Abroad, dat ze in Tanzania vollop bezig zijn met onze stage te regelen en dat het allemaal toch nog tijdig in orde zal komen voor ons drietjes! Wat is het fijn om na de examens thuis te komen (ja boeh vieze stakers van vandaag!) en leuk nieuws te horen.

Hopelijk lukt het ons straks nog om onze vliegtickets deftig geboekt te krijgen, want deze week zal er nog heel wat te regelen zijn: tickets, spuit tegen gele koorts (ik ben ondertussen al een volledige antistoffen-bom!), malariapillen uittesten, visum aanvragen in Brussel, US dollars...!
In elk geval als alles in orde komt, ben ik er zeker van dat ik, Anja en Valerie daar in Tanzania een fantastisch leuk avontuur gaan beleven! Tanzania is een prachtig land, mooie cultuur, veel zon én er wonen daar echt veeeeeel lieve mensen (= veel toekomstige moeders?! ;-) ).

We gaan daar sowieso mooie ervaringen opdoen om nooit meer te vergeten. Duim maar mee! ;)

Tot de volgende!
Caroline

• 21 April 2012 - 15:39

Mama En Papa:

we zijn blij dat jullie toch kunnen vertrekken naar Tanzania en dat alles nog op tijd in orde is gekomen.we gaan zeker duimen voor jullie en het zal een mooie levenservaring worden die niemand meer kan afnemen...

groetjes van ons allen xxx